ლიტერატურული მიმოხილვა
ექსპერიმენტის მომზადება
ექსპერიმენტის შედეგები
დასკვნა
გამ. ლიტერატურა
 

 

ც დ ა

ქოთნები - თიხის - შროშიდან  - 5 კ ტევადობის.

სავეგეტაციო ცდა დავაყენეთ სქემის მიხედვით:

  1. აბსოლუტური ფონი (მხოლოდ ნიადაგი)
  2. საკონტროლო (ნიადაგი+N0,15P0,15K0,10)
  3. საკონტრლო + 3გ ცეოლითი
  4. საკონტროლო +8გ ცეოლითი
  5. აბსოლუტური ფონი + 3გ ცეოლითი
  6. აბსოლუტური ფონი + 8 გ ცეოლითი

2006 წლის პირველ ივლისს ცდის დაყენებაში მონაწილეობდნენ  N43 საჯარო სკოლის მოსწავლეები: ბექა  ბარბაქაძე, ლევან საბიაშვილი, მიშა მიკირტიჩიანი, მიშა პაპოიანი, სკოლის ყოფილი მოსწავლე ვაზირ კალაჩოვი.

       

      

ნიადგი ავიღეთ სკოლის ეზოში; გავცერით, ავწონეთ 5 კგ, რომელშიც შევურიეთ წინასწარ აწონილი სასუქები და ცეოლითი.

შემდეგ ნიადაგი გადაგვიტანეთ ქოთნებში. მოვრწყეთ. როდესაც ქოთანები მზად გვქონდა, დავთესეთ სტაფილო. დავასხით 300 მლ წყალი.

 სავეგეტაციო სახლის მოვალებას ასრულებდა სკოლის  სამედიცინო კუთხე.

ცდა თავდაპირველად ირწყვებოდა ყოველდღე 200 მლ წყლით. ხოლო ღივების აღმოცენების შემდეგ დღე-გამოშვებით 250 მლ წყლით. ძირხვენების ჩამოყალიბებისას კი სამ დღეში ერთხელ 300 მლ წყლით.

უნდა აღინიშნის, რომ იქ სადც იყო შეტანილი ცეოლითი, ნიადაგი ყოველთვის იყო ტენიანი. რაც განპირბებული იყო ცეოლითის ადსორბციული თვისებით.

ექპერიმენტის მიმდინარეობისას  ვაკვირდებობით მეტეროლოგიურ პირობებს. ივლისი და აგვისტო იყო ძალიან ცხლი და მშრალი. ტემპერატურა მერყეობდა 32400C ფარგლებში. სექტემბერი და ოქტომბერი იყო წვიმანი, ტემპრატურა დაეცა 150C-მდე.

პირველი ღივები აღმოცენდა დათესვიდნ სამი კვირის შემდეგ.

        

მორწყვას და დაკვირვებებს  აწარმოებდნენ: სკოლის ფიზკულტურის პედაგოგი ირინა მაჭარაშვილი და თბილისში მყოფი VIIIკლასის მოსწავლეები: დ. კალინოვსკაია, ს. დემურჩევა, ი. დანელიანი, ე. პოგოსოვა, ი. ნიკოგოსოვა, კ. კარაგეზიანი, მ. ჯიბღაშვილი, ა. გრივაჩი, მ. კაზარიანი, კ. ტამოევა.

      

ახალი სასწავლი წლის დაწყებისთანავე ექსპერმენტში ჩაერთვნენ  II1 და IV2 კლასის  მოსწავლეები; მათ მოვალეობას შეადგენდა მორწყვა, გამოხშირვა, მოსავლის აღება (კლასის დამრიგებლები: თ. იმეშაშვილი და ხ. რაინაული).

     

     

        

 
თბილისი; საქართველო
Хостинг от uCoz